Loader
Profesjonalna higienizacja jamy ustnej

Wrocławska klinika stomatologiczna Smiles Clinic zaprasza na profesjonalną higienizację jamy ustnej. Zabiegi higienizacji zębów obejmują:

• skaling,
  • piaskowanie,
  • polerowanie
  • fluoryzację.

W ramach naszych pakietów higienizacyjnych przeprowadzamy także instruktaże higieny. Zapraszamy również najmłodszych pacjentów, którym pokażemy, jak szczotkować zęby, by były mocne i zdrowe.

Diamond Invisalign Provider!
Skorzystaj z naszego doświadczenia

Profesjonalną higienizacją w naszym gabinecie stomatologicznym we Wrocławiu zajmuje się higienistka stomatologiczna. W czasie wizyty profilaktycznej higienistka przeprowadzi wywiad, oceni stan jamy ustnej,  zaplanuje zabiegi pełnej higienizacji zębów oraz zaproponuje takie postępowania higieniczne i dietetyczne  w domu, by efekt pozabiegowy utrzymał się jak najdłużej.

Najważniejsze wskazania do przeprowadzenia higienizacji zębów

• profilaktyka jamy ustnej;
  • profilaktyka stomatologiczna;
  • podatność na występowanie chorób zębów — próchnicy;
  • osad nazębny trudny do usunięcia podczas szczotkowania zębów.

Skąd się bierze kamień nazębny?

Już w  kilka minut po zakończeniu mycia zębów na ich powierzchni zaczyna się odkładać płytka nazębna. Jest to miękki osad, który w znacznej mierze składa się z bakterii i węglowodanów.

Bakterie przy pomocy składników zawartych w ślinie łączą się z powierzchnią zębów, a następnie ze sobą nawzajem, co powoduje stopniowe narastanie coraz grubszej warstwy płytki nazębnej. Płytka nazębna, obecna u każdego z nas, jest do usunięcia podczas klasycznego szczotkowania i nitkowania zębów. Jednak nieusuwana płytka nazębna ulega mineralizacji, przekształcając się w kamień nazębny.

Dlaczego należy usuwać kamień nazębny?

W nagromadzonym kamieniu nazębnym rozwijają się bakterie chorobotwórcze, które powodować:

• nieświeży oddech,
  • zaczerwienienie obrzęki i bolesność dziąseł,
  • krwawienie podczas szczotkowania.

Są to objawy zapalenie dziąseł. Z czasem mogą prowadzić do bardziej zaawansowanych chorób jamy ustnej, czyli zapalenia przyzębia, a w konsekwencji rozchwianie zębów mogące prowadzić do ich utraty.

Profesjonalna higienizacja zębów uchroni Cię przed poważnymi chorobami zębów i przyzębia.

Skaling — bezbolesne usuwanie kamienia nazębnego we Wrocławiu

Skaling to pierwszy etap higienizacji jamy ustnej. Jest to bezbolesny zabieg dentystyczny, którego celem jest usunięcie kamienia nazębnego za pomocą ultradźwięków. Z kamienia oczyszcza się zarówno korony zębów (skaling naddziąsłowy), jak i przestrzeń poniżej linii dziąseł (skaling poddziąsłowy).

Czym jest polerowanie zębów?

Dopełnieniem higienizacji zębów jest polishing. Jest to zabieg, który wykonuje się po skalingu. Polega on na dokładnym wypolerowaniu wszystkich powierzchni zębów specjalną pastą o właściwościach polerujących oraz oczyszczających, aby zminimalizować ryzyko ponownego osadzania się kamienia nazębnego oraz osadów.

Czym jest osad nazębny?

Osad na zębach to ciemnobrązowe przebarwienia powstające na skutek czynników zewnętrznych. Przyczyny odkładania się osadu nazębnego to m.in.: częste picie kawy, herbaty, czerwonego wina oraz nałogowe palenie papierosów. Ciemne przebarwienia na zębach mogą pojawiać się również w wyniku długotrwałego stosowania wybranych płukanek  jamy ustnej oraz przyjmowania niektórych leków.

Na czym polega zabieg piaskowania zębów?

Piaskowanie jest zabiegiem polegającym na usunięciu osadów barwnikowych i biofilmu nazębnego z powierzchni zębów za pomocą profesjonalnej piaskarki stomatologicznej.

Czym jest fluoryzacja zębów?

Często po higienizacji zębów stosowana jest fluoryzacja. To zabieg, którego celem jest zmniejszenie nadwrażliwości pozabiegowej oraz wzmocnienie szkliwa zębów. Fluoryzacja sprowadza się do nałożenia na zęby fluoru o dużym stężeniu w postaci lakieru lub pianki na kilka minut.

Jakie są efekty higienizacji zębów?

Podczas zabiegów higienizacji zostaje usunięty kamień oraz osad nazębny. Dzięki temu Twoje zęby i dziąsła nie są narażone na działanie szkodliwych bakterii, są również bielsze. Dodatkowo zabieg fluoryzacji wzmacnia szkliwo, a zęby stają się mniej wrażliwe na temperatury.

Zalecenia po zabiegu higienizacji

W zależności od wykonanego zabiegu higienistka stomatologiczna wydaje zalecenia higieniczne i dietetyczne oraz odpowiednio dostosowane środki higieny domowej. Aby efekt zabiegu był trwalszy, ważne jest aby pacjent stosował się do zaleceń i kontynuował pielęgnację w domu. Wspólnym sukcesem dobrej współpracy jest zdrowy i piękny uśmiech.

Jak często przeprowadzać zabiegi higienizacji jamy ustnej?

Częstotliwość kolejnych wizyt higienizacyjnych uwarunkowana jest stanem jamy ustnej pacjenta. Im większy kamień i osad nazębny, tym częstsze wizyty, zwykle jednak co 3 do 6 miesięcy.

Wybielanie zębów w gabinecie stomatologicznym we Wrocławiu

Higienizacja jamy ustnej polecana jest nie tylko ze względu na efekt estetyczny, ale i zdrowotny. Nie każdy z nas może pochwalić się olśniewająco białym uśmiechem. Wynika to z faktu, że naturalny kolor zębów ma wiele odcieni, to indywidualna cecha każdego człowieka. Ponadto zęby ciemnieją wraz z wiekiem, a pod wpływem żucia szkliwo ściera się – może nawet prześwitywać zębina, która ma charakterystyczny żółty odcień. Ponadto pojawiają się przebarwienia dość łatwe do usunięcia takie jak: kamień nazębny, osad spowodowany paleniem papierosów, piciem kawy, czarnej herbaty nieodpowiednia dieta, płukanki i leki. Istnieją też przebarwienia uwarunkowania genetyczne, wrodzone wady, choroby, zaburzenia metabolizmu itp. – te są bardzo trudne do usunięcia.

Jest też dobra wiadomość: większość osadów czy przebarwień można usunąć podczas zabiegu higienizacji jamy ustnej  tj.: zdejmowanie płytki nazębnej, czyli scaling oraz usuwanie przebarwień przy pomocy specjalnego piasku, czyli tzw. piaskowanie. Zabiegi te rozjaśniają zęby poprzez usuwanie kamienia nazębnego czy osadów, natomiast nie zmieniają jego barwy. Regularne piaskowanie zębów jest jednym z elementów prawidłowej higieny jamy ustnej, zwłaszcza, że nagromadzona płytka nazębna może powodować obnażenie szyjek zębowych i osłabienie zębów.

Wybielanie zębów to zmiana koloru lub rozjaśnienie wyjściowego odcienia naturalnych zębów pacjenta. Istnieją różne metody wybielania z czego najpopularniejsze to: wybielanie nakładkowe lub wybielanie w gabinecie stomatologicznym (przy użyciu specjalistycznej lampy). Wybielanie zębów jest bezpieczne i skuteczne, jeśli przeprowadzone jest zgodnie z zaleceniami higienistki lub lekarza.

Wybielanie gabinetowe to zabieg odbywający się na jednej i wizycie, trwający około 1,5-2 godziny. Efekty wybielania gabinetowego  można zaobserwować już po jednym zabiegu, a efekt utrzymuje się nawet do 2 lat.

Przeciwskazania do zabiegu higienizacji zębów

Jak w przypadku każdej procedury medycznej istnieją przeciwskazania do wykonania zabiegu wybielania. Zabieg higienizacji nie jest wskazany u kobiet w ciąży i karmiących, pacjentów poniżej 14 roku życia, gdy nie są wyleczone ubytki próchnicowe i klinowe lub wypełnienia są nieszczelne, występuje osad na powierzchni zębów lub kamień nazębny.

Jak często powtarzać zabieg wybielania zębów w gabinecie stomatologicznym?

Najważniejsze są regularne wizyty kontrolne w gabinecie stomatologicznym. Wizyty powinny odbywać się co max. 6 miesięcy. Na nich, wspólnie z lekarzem, określa się potrzebę ponownego wybielania zębów, jednak zabieg ten nie powinien być wykonywany częściej niż co 1-2 lata.

W Smiles Clinic stosujemy wybielanie systemem BlancOne® TOUCH oraz wybielanie nakładkowe (domowe).

Wybielanie systemem BlancOne® TOUCH

Przed  wybielaniem najczęściej wykonywana jest profesjonalna higienizacja. Następnie na zęby, oczyszczone ze złogów kamienia oraz osadów  etapowo nakładany jest żel wybielający, poprzedzony zabezpieczeniem dziąseł i okolicznych tkanek. Żel pozostawiony na zębach na kilkanaście minut jest naświetlany lampą UV, która wzmacnia jego działanie. Te czynności powtarzane są  kilkakrotnie w zależności od potrzeb i trwają  określoną ilość czasu, zależną od stosowanego środka wybielającego –  aż do uzyskania oczekiwanego efektu.

Prawidłowo przeprowadzony proces wybielania jest bezpieczny dla zębów i dziąseł, chociaż w trakcie zabiegu może pojawić się wrażliwość zębów na ciepło i zimno. Dolegliwości te znikają zwykle po 1-2 dniach. Dlatego też przez 24h po zabiegu należy unikać spożywania gorących lub bardzo zimnych potraw i napojów.

UWAGA: po zabiegu Pacjent powinien zgłosić się na kontrolę i stosować odpowiednie preparaty do szczotkowania zębów, polecane pacjentom po wybielaniu. Konieczne jest także przestrzeganie tzw. białej diety przez ok. 7 dni po zabiegu.

Na czym polega tzw. Biała Dieta?

W białej diecie zalecane są następujące produkty: ryż, białe sosy, makarony, ziemniaki, jajka gotowane bez żółtek, kurczak gotowany, ryby gotowane, jogurty naturalne, białe sery, produkty mleczne białe, banany, mleko.

Natomiast unikać należy: kawy, herbaty, czekolady, ciemnych sosów, serów żółtych i topionych, pesto, warzyw suszonych  i gotowanych, soków i alkoholi kolorowych, napojów gazowanych i tytoniu.

Jeśli będziemy przestrzegać powyższych zaleceń, efekt utrzyma się przez około 2 lata. Natomiast po tym okresie możemy zauważyć delikatną zmianę koloru. Będzie on jednak na pewno bielszy niż przed wykonaniem zabiegu wybielania.

Wybielanie nakładkowe

To metoda wybielania przeprowadzana samodzielnie przez pacjenta zgodnie jednak z zaleceniami higienistki lub lekarza stomatologia. Wszelkie zalecenia oraz omówienie całego procesu wybielania odbywa się na wizycie profilaktycznej. Wybielanie nakładkowe wymaga więcej czasu, ale przede wszystkim samodyscypliny pacjenta. Efekty wybielania nakładkowego są zbliżone do wybielania nakładkowego.

Jak przebiega wybielanie zębów metodą nakładkową?

Przed przystąpieniem do wybielania pacjent musi poddać się rzetelnemu badaniu stanu zębów i dziąseł. Należy zabezpieczyć ubytki, a także usunąć kamień nazębny. < trakcie pierwszej wizyty profilaktycznej higienistka lub lekarza pobiera  skany wewnątrzustne. Na ich podstawie powstają modele 3D, z kutych technik dentystyczny wykonuje dwie przeźroczyste szyny, pełniące funkcję indywidualnie dopasowanych nakładek.

Jak długo trwa terapia?

Zazwyczaj terapia domowa trwa ok. 4 tygodni, a nakładki należy stosować ściśle  z zaleceniami stomatologa lub higienistki stomatologicznej. Czas trwania  procesu wybielania wynika z faktu, iż stężenie środka wybielającego jest niższe od tego stosowanego podczas wybielania gabinetowego. Oczywiście i w tym przypadku pacjent musi stosować Białą Dietę, z tym że musi być ona przestrzegana jeszcze dwa tygodnie po zakończeniu terapii.

Masz dodatkowe pytanie?
Zostaw numer, oddzwonimy!