Loader
Endodoncja

Endodoncja to dziedzina stomatologii zajmująca się leczeniem bólu zębów bez ich usuwania. Podstawowym zadaniem takiego leczenia jest usunięcie źródła infekcji z wnętrza zęba oraz zapobiegnięcie jego nawrotom.

Diamond Invisalign Provider!
Skorzystaj z naszego doświadczenia

W trakcie zabiegów endodontycznych wykorzystuje się najnowsze przyrządy i urządzenia medyczne takie jak mikroskop, laser, RVG, endometr, koferdam i wiele innych. Niekiedy konieczne jest wykonanie dodatkowych badań takich jak tomografia komputerowa, czy posiewy bakteryjne i antybiogram. Wykonuje się również dodatkowe badania jak tomografia komputerowa,

W naszej klinice oferujemy pełen zakres usług endodontycznych, w tym:

• Leczenie kanałowe – polega na usunięciu zmienionej zapalnie, lub zainfekowanej miazgi z kanałów zębowych za pomocą metalowych narzędzi. Następnie poddaje się je dezynfekcji z użyciem podchlorynu sodu i szczelnie wypełnia gutaperką w połączeniu z uszczelniaczem. Zwykle leczenie odbywa się na jednej wizycie i trwa 1 – 2h.
  • Ponowne leczenie kanałowe – przebiega podobnie jak pierwotne z ta różnicą, że jest trudniejsze i bardziej czasochłonne gdyż, zamiast miękkiej miazgi, z wnętrza zęba usuwa się twarde cementy, zwapnienia, czy wkłady. Leczenie trwa 1-2 wizyty po ok. 2h.
  • Chirurgia endodontyczna – polega na resekcji, czyli wycięciu, fragmentu korzenia wokół którego stan zapalny nie ulega wygojeniu, mimo dwukrotnego leczenia kanałowego. Zabieg przeprowadza się na jednej, około godzinnej wizycie.
  • Leczenie powikłań i niepowodzeń
    • złamane narzędzia – w prostych przypadkach udaje się je usunąć, w trudniejszych wykonuje się obejścia (tzw. by-pass), usuwa wraz z korzeniem (resekcja) lub zostawia pod obserwacją
    • perforacje – polega na zamknięciu niefizjologocznego otworu w korzeniu z użyciem lasera oraz cementu typu MTA

Masz dodatkowe pytanie?